dilluns, 4 d’abril del 2011

MANERES DE RESOLDRE SITUACIONS CONFLICTIVES

Molt sovint ens trobem amb situacions a l’aula, al pati, als passadissos… que poden generar conflictes; la manera com s’enfronten és fonamental per al bon clima i el benestar emocional dels nostres alumnes. 

Quan ens referim a alumnes amb algun Trastorn Greu de la Personalitat, Trastorn de l’Espectre Autista… encara és més important i, si no es treballen explícitament, si no ajudem a aquests alumnes a resoldre les situacions que es poden generar en el dia a dia a l’Escola els problemes de convivència poden esdevenir més greus.

Fa poc una Psicóloga de la Unitat Especialitzada en Trastorns del Desenvolupament (UETD) de l’Hospital St. Joan de Déu MARÍA DÍEZ ens va recomanar una web molt interessant per treballar i ensenyar als nens i nenes diferents maneres, més o menys efectives, de resoldre una situació. En ella es parlen de 3 maneres d’actuar (3 ALTERNATIVES):


llamp AGRESSIVA (EL LLAMP): comporta enfrontaments, baralles, agressions físiques i verbals…
nuvol PASSIVA (ELS NÚVOLS): comporta un aïllament de la situació i, com a conseqüència, un estat de soledat que, a més, fa que el problema tampoc es resolgui.
sol PENSAR I COMPARTIR (EL SOL): comporta posar-se al lloc de l’altre, entendre la causa del problema, parlar sobre el què ha passat i intentar buscar-hi solucions. És la més difícil però també la més efectiva.
  
Us deixo el link a aquest material que tot i que està en castellà permet adaptar-lo al llenguatge dels nostres alumnes: